“Succesvol leiderschap gaat over positie kiezen, de Boardtrust S-curve maakt dat voor alle generaties inzichtelijk en daarmee minder beladen.”
De S-curve en DGA- en familiebedrijven.
DGA- en familiebedrijven zijn gericht op continuïteit. Hoe zorg ik dat mijn bedrijf de tand des tijds doorstaat? Hoe zorg ik ervoor dat ik een gezond bedrijf doorgeef aan de volgende generatie? Een proces dat je er als extern manager gratis bij krijgt. Hoe ga je daarmee om? Hoe pak je daarin succesvol jouw rol en hoe kan je dat inzetten om jouw opdracht succesvol te vervullen?
Weten wat u te doen staat.
Dat is simpel: door dit impliciete proces goed te snappen en te vertalen naar acties en afspraken. Bij de Leergang Management in DGA- en familiebedrijven gebruiken we hiervoor de Boardtrust S-curve als model. Elk bedrijf doorloopt vanaf haar oprichting continu groeicurves. Initiëren, organiseren, realiseren en innoveren volgen elkaar in vaste volgorde op. Om als onderneming te blijven groeien en te blijven ontwikkelen, is richting het einde van iedere fase actie cruciaal. Zo blijft continuïteit geborgd. Zo vangt steeds een nieuwe fase en daarmee uiteindelijk steeds een nieuwe S-curve aan en ontstaat er opnieuw beweging. Zo borg je groei én continuïteit van een onderneming: S-curve na S-curve.
Succesvol extern management.
Succesvolle extern managers kennen hun eigen kracht, begrijpen waar een organisatie zit op de S-curve en zien zowel wat er nodig is voor het bedrijf, als wat dat betekent voor hun eigen handelen en dat van de stakeholders in de organisatie. Ook als dat pijnlijk of moeilijk is. Juist dan kan je het verschil maken.